Úvodní informace
Naše registrované zákazníky (pacienty) a žadatele o budoucí registraci žádáme, aby se seznámili s následujícími informacemi:
- Zubní ordinace je registrujícím zdravotnickým zařízením. Zákazník sdělí zubaři údaje o sobě a nahlásí každou změnu jména, čísla pojištěnce (u cizinců), změnu zdravotní pojišťovny a telefonního čísla.
- Každý zákazník je povinen při vstupu do ordinace nám oznámit důležité informace týkající se svého zdravotního stavu a při každé návštěvě oznámit změny svého zdravotního stavu.
Viz Anamnestický dotazník. - Registrace je takový vztah zubaře a zákazníka (pacienta), kdy zubař se zavazuje, že bude zákazníkovi poskytovat preventivní péči a v případě potřeby bude zákazníka ošetřovat, jak nejlépe uzná za vhodné a podle moderních poznatků zubního lékařství.
Zákazník se zavazuje, že bude dodržovat léčebný plán, který odsouhlasil. - Každý zákazník je povinen seznámit se s ordinačním řádem a respektovat a dodržovat ordinační řád.

Léčebný plán
- Registrovaný zákazník se pravidelně, v intervalu doporučeném zubařem, dostaví na preventivní prohlídku spojenou s RTG vyšetřením (podle doporučení zubaře). V případě zjištěných potíží vyžadujících řešení zubař zákazníkovi ústně nebo písemně sdělí návrh plánu ošetření včetně odhadu ceny ošetření.
- Zákazník má právo s navrhnutým plánem nesouhlasit a celý plán nebo jeho části odmítnout. Pokud zákazník nesouhlasí s žádným navrhovaným plánem zubaře, je to jeho právo. Registrace a poskytování následné preventivní péče po odmítnutí všech plánů sice možné je a na přání zákazníka bude zubař preventivní péči poskytovat i nadále, avšak z pohledu logiky a podstaty věci je vhodné, aby zákazník v tomto případě zvážil smysl takového vztahu a zvážil vyhledání jiného odborníka, jehož návrh plánu ošetření mu bude vyhovovat lépe.
- Nesouhlas s plánem ošetření může mít pro zákazníka zdravotní následky, jež jsou dobrovolným rizikem zákazníka, které on bere na vědomí a nese za ně svoji odpovědnost.
- Registrací rozhodně není myšlen takový vztah, kdy zákazník reálně nemá zájem chodit a nechodí na pravidelné preventivní prohlídky ani RTG vyšetření, nemá zájem dodržovat navrhovaný plán léčby a chce pouze docházet k zubaři v případě, že některá z jeho dlouhodobých potíží „začne bolet“. Takovýto vztah a přístup zákazníka nesplňuje podmínky pro udržení funkční registrace v ordinaci.
Termíny ošetření a objednávání
Informace a některá pravidla pro objednávání najdete na odkazu "Jak se objednat".
- Zákazník, který se z jakéhokoli důvodu nemůže dostavit k objednanému termínu, je povinen prokazatelně informovat ordinaci (SMS zprávou nebo mailem) nejpozději 24 hodin před plánovaným termínem nebo nejpozději v poslední pracovní den předcházející svátku nebo víkendu. Například zákazník, který v 6:30 v úterý píše SMS, že je objednán na 13:00 a nemůže přijít, je hodnocen jako NEOMLUVEN. Zákazník, který píše v pondělí ve 20:00 (mimo ordinační dobu), že v úterý ve 12:00 nemůže přijít, je NEOMLUVEN. Zákazník, který má rezervaci na 60 minut a má 20 minut zpoždění, již nemůže být v tomto termínu ošetřen a je NEOMLUVEN. Stejně tak SMS z pátečních 18:30 o tom, že v pondělí na 7:15 nepřijdu, je sice hezká, ale už nám nepomůže, protože si ji sestra přečte v pondělí v 7:15. (Onemocnět nicméně každý během víkendu může, což chápeme a k těmto omluvenkám přistupujeme s tolerancí).
- Zákazník, který nasbírá několik hodnocení "NEOMLUVEN", je považován, že neposkytuje součinnost při dodržování a plnění léčebného plánu a tímto jednáním zaniká vztah registrace.
- Zaměstnavatel je ze zákona povinen umožnit svému zaměstnanci návštěvu lékaře. Pracovní záležitosti proto nejsou důvodem pro rušení domluveného termínu k ošetření. Pokud si zákazníkův zaměstnavatel přeje důkaz o proběhlém ošetření, zaměstnavatel v tomto případě předá zaměstnanci propustku s vyplněnými údaji a sestra v ordinaci propustku potvrdí. Zubní ordinace propustky nevydává.
- Zákazníci jsou objednáni v přesném pořadí, v některých situacích si však vyhrazujeme právo toto pořadí upravit. Prosíme Vás, abyste toto respektovali a nedohadovali se se sestrou na pořadí. Věřte, že se snažíme o co nejplynulejší provoz práce a chceme Vás ošetřit k Vaší spokojenosti.
Výrobky vyráběné v laboratoři
Výrobky, které se vyrábí v laboratoři, potřebujeme laboratoři zaplatit.
- Výrobky, které pojišťovna nehradí vůbec nebo hradí částečně, si platí nebo doplácí sám zákazník. Platbu vyžadujeme vždy 100 % celé částky v hotovosti předem při započetí výroby. Zaplacením této částky došlo k vytvoření objednávky.
- Za výrobky, které pojišťovna hradí kompletně, zákazník sám neplatí nic. V momentě započetí práce však také došlo k vytvoření objednávky.
- Vytvoření objednávky výrobku je ze strany zákazníka vědomý krok a závazek. Od této chvíle objednávky výrobku je zákazník povinen poskytovat součinnost nutnou pro dokončení výrobku až do jeho plného odevzdání. Za neposkytnutí součinnosti se zejména považuje časová prodleva mezi výrobními fázemi výrobku delší než 2 měsíce (například zákazník po některé výrobní fázi půl roku nepřijde; původní otisk již nesedí a několik výrobních fází se zbytečně musí udělat znovu, čímž je poškozena jak laboratoř, tak zubní ordinace).
Při neposkytnutí součinnosti k dokončení výrobku ze strany zákazníka nemá zákazník nárok na vrácení peněz a v případě výrobku hrazeného pojišťovnou zcela nebo částečně se zmařený nedokončený výrobek považuje ze strany pojišťovny a poskytovatele za odevzdaný. Neposkytnutí součinnosti ze strany zákazníka je jeho riziko a odpovědnost. Pokud si zákazník přeje výrobek dokončit poté, co předtím neposkytoval součinnost, je povinen zaplatit odpovídající částku za předchozí zmařené výrobní fáze.
Vytvoření objednávky je závazek stejně tak i pro zubní ordinaci. Pokud zubař nezvládne pokračovat ve výrobě z jakéhokoli důvodu (např dlouhodobé zdravotní nebo technické potíže zubaře nebo laboratoře trvající opět déle než 2 měsíce), zákazník dostane vráceno 100 % vložených peněz a u zcela nebo částečně hrazených výrobků tím nijak nebude dotčeno právo zákazníka na úhradu pojišťovny k tomuto výrobku.
Ostatní
- Zákazníci, kteří máte příznaky akutního respiračního onemocnění (rýma, kašel atd), přeobjednejte se, prosím.
- Veškeré platby za ošetření prosíme uhradit pouze v hotovosti.
Od 1.1.2025 již formy úhrady, ve kterých se odvádí % platby pro zprostředkovatele (bankovní terminál) nejsou možné. Děkujeme za pochopení. - Po chvíli dohadování v čekárně: "Vy jste jen sestra, já si chci promluvit s doktorem".
Sestra je zplnomocněná lékařem udržovat v čekárně a ordinaci organizační pořádek a zákazníci jsou povinni dodržovat její pokyny. Důrazně upozorňujeme, že jakékoli nevhodné chování povede okamžitě k ukončení vztahu mezi poskytovatelem zdravotní péče a zákazníkem a vyhoštění zákazníka ze soukromých prostor čekárny a ordinace.